Varför?

Varför kan man shoppa hur mycket kläder som helst till sina barn? Alldeles för mycket! Dom behöver ju inte ha så mycket!!!! MEN det finns så mycket fint!!! Vi var ute på överby förut och självklart inhandlades lite kläder till barnen. Men denna gången var det faktiskt grejer som dom behövde....eller iaf mestadels kläder dom behövde..haha
Jag har faktiskt en liten teori på hur det bli så mycket kläder! När barnen haft en storlek ett tag så börjar man köpa i en storlek större för det känns onödigt att köpa i en storlek som dom snart växer ur! Sedan när dom väl vuxit i alla dom kläderna så har det hunnit komma in massa annat nytt och fint i affärerna som man bara inte kan motså...hehe.. Eller sån är jag iaf. Vet ju inte hur andra är men..hehe
Läste på Sandras blogg att dom har 11 st ytterplagg till sin lilla Lova. JÖSSES!! hehe.. Men det finns ju sååååå mycket fint!

En annan sak som jag funderar över är att Moa alltid legat före i storlekarna för hon har varit så lång. Men nu när hon är 9 månade (hon blev det igår :) ) så behöver hon inte ha storlek 80 än (som är ifrån 9mån). Men min teori där är att hennes ben har börjat växa istället för överkroppn för byxorna börjar bli för korta nu. Hon har ju alltid legat en storlek efter på byxorna men nu har hon kommit ikapp med det. ;)


Bla bla bla....hoppas ni orkat läsa! :)

Vill oxå säga GRATTIS till Marie som fick en söt LITEN son igår! :)

Kommentarer
Therese - Hampus & Pontus mamma

Åh ja. Har faktisk kört 2 maskiner tvätt och även fårr fram duk på köksbordet! :O, hittills har Hampus låtit den vara, får se hur länge de varar ;P



Han gillade den massor. Hade bara joggingbyxa och långärmad under och var varm och go efter sovstunden i vagnen :D Så alla nöjda hittills ; D



Tror man kan handla hur mycket som helst till sina barn, finns alltid mycket fint ; P

Men de är just den "senaste nytt" som jag inte köper upp en ny storlek innan (om de inte är något jag absolut bara skall ha)...

2010-10-21 @ 21:17:26
URL: http://nuppi.blogg.se/
Malin [Foto & Vardag]

Ja men det ÄR ju så roligt med barnkläder :D

2010-10-21 @ 22:45:18
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback