Nattkaos

Sömn...?? Vad är det?
Jag har ju nu i 6,5månad gått upp och ammat 2-3ggr per natt. Dessutom brukar det bli några gånger som man får gå upp och ge Moa nappen också. Så störd sömn så länge resulterar ju i att man är ganska trött. Nu har ju jag en underbar sambo som brukar gå upp med barnen på morgonen så jag får sova en timma längre ungefär, men ändå.

Nu i 3 nätter har Moa sovit JÄTTE dåligt! Så jag har inte fått sova en timma åt gången ens. Så inatt vid 4.20 var det dags att äta för 3:e gången och sedan ville hon inte somna om. Så jag bad Tobias att ta henne och ge henne Renässans. Nu börjar KAOSET! Tobias som inte hört Moa som babblat i 5min fattar inget som vanligt när man väcker honom på natten. Han är yr som en höna! Går upp och börjar leta kommer in till mig och frågar vart det finns, går och letar igen, kommer tillbaka och frågar. Jag blir irriterad och går upp själv. Love vaknar. Han vill gå och sätta sig i soffan för han tror det är morgon. Jag hittar Renässans, ger Moa, tar Love, lägger oss i sängen. Tobias får Moa att somna om, hon sover ca 3min, vaknar. Tobias ger napp, hon somnar om. 1min. Tobias går upp med Moa. Love kan inte somna om. Moa tjuter i soffan (små gälla pip varannan minut). Jag kan INTE somna! Så när jag varit vaken 2timmar säger jag till Love att gå ut till soffan för han har inte heller somnat. Nu somnar alla. Då var klockan 6.20. Pust!

Kommentarer
Malin

Usch, känner igen det där..sådär hade vi det mer eller mindre tills Molly blev 7 månader och fick eget rum..nu sover hon 19-07 utan problem och jag njuuuter! :D Så jag förstår att det är jobbigt för er :(

2010-08-10 @ 13:14:43
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Marie [Mamma till William & GRAVID]

Ajjemen, här går det undan ;P

2010-08-10 @ 23:23:35
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Sandra

Det är jobbigt när dom inte vill sova på natten - man blir ju helt slut och sen ska man fungera på dagen också!



Hoppas hon sover bättre inatt ;)

2010-08-12 @ 13:51:48
URL: http://sandrastomberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback