Blomsterspråk


Blommornas färg

Vit - Renhet, Uppriktighet, Oskuld, Ljus

Röd - Kärlek, Blygsamhet, Häftighet

Gul - Ära, Vänskap

Blå - Vishet, Fromhet, Ärlighet, Evig trohet

Lila - Hög värdighet

Rosa - Ömhet, Ungdom, Kärlek

Grön - Hopp, Skydd


Hur många blommor ger du?
1 blomma - Du är mitt allt

2 blommor - Låt oss resa bort tillsammans

3 blommor - När får jag träffa dig igen?

4 blommor - Jag ser upp till dig och är dig tacksam

5 blommor - Jag gör vad som helst för dig

6 blommor - Jag tvivlar på ditt ord

7 blommor - Jag älskar dig

8 blommor - Jag förblir dig trogen intill döden

9 blommor - Jag vill vara ensam med dig

10 blommor - Vill du gifta dig med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback