Att känna sig otrygg.

Nu var det sådär längesedan jag skrev igen. Men jag har väl helt enkelt inte haft någonting spännande att skriva. Eller? Jag vet inte. Jag har så dåligt minne! Så dåligt så jag ibland blir rädd och undrar om jag är sjuk. Men det var inte det jag skulle skriva om.

Jag skulle istället skriva om inbrott. Jag har i många år varit rädd för inbrott! Och när en vän till mig nyligen hade inbrott så blev jag genast MYCKET oroligare! Riktigt läskigt när Tobias jobbar nätter och jag får sova själv hemma. Sist han jobba var jag så rädd så jag sov med lampan tänd och både hemtelefonen och mobilen bredvid mig! Usch! Jag har också kommit på att bara någon dag innan jag fick reda på att det varit massa inbrott i stan ( även på våran väg) så ringde det på våran hemtelefon mitt i natten runt 3. Men det var tyst i luren. Detta gör mig väldigt orolig och tror naturligtvis att det var någon som kolla om vi var hemma. brrr...
Hur som helst så hade vi idag en informatör (säger man så) från ett larmbolag här. Direktkopplat till SOS och väktarfirma med massa bra tjänster. Jag överväger naturligtvis detta medans min sambo tycker att det är onödigt! Och konstigt nog så tänker jag hela tiden på min svärmor när jag överväger att skaffa detta. Jag nästan vet att hon kommer säga att det är onödigt om vi skulle prata med henne om det...haha. ;) Bara massa onödiga utgifter! Men det betyder ju iaf att jag bryr mig om vad hon tycker. ;) Hon är alltid bra att diskutera med. Hon har så mycket klokt att väga in i allt! Så man kan se allt ifrån olika synvinklar. Man får allt vara en bra försäljare för att "lura" henne ;)
Men iaf.,...hur ska jag känna mig tryggare är frågan?
Psykolog? Eller hör det bara till när man är mamma att vara orolig???

Kommentarer
farmor

visst är det äckligt med inbrottsrykten.

tänk bara på att larmföretagen läser av i vilka områden som det sker inbrott och vet att folk är speciellt oroliga just där och just då och så åker de ut för att sälja sina tjänster. De är inte speciellt rädda om just er, de vill ha era pengar! Sedan kostar det 350:- i månaden och det blir 4200 kronor om året och de kan nu ha till något annat kan jag bara tänka mig. Man äger inte sitt larm, ni betalar bara dessa 4200:- som "hyra". Kramar Gunilla

2011-11-09 @ 08:51:16
Lotta

Vi skaffade larm nästan omgående vi flyttade in i huset. Ångrar inte det det sekund!! Super nöjd. Visst är det inget garanti mot inbrott men trygg känner jag mig iaf. Händer det något vet jag att jag/vi får hjälp ganska så omgående.

2011-11-09 @ 09:10:53
URL: http://lottabackman.blogg.se/
farmor

Vill bara säga att jag mår som en prinsessa. Vilket hus! Vilket hem! Jag bata tappade hakan. Kram på er, farmor

2011-11-12 @ 16:38:53
Farmorns dotter ;)

Att vara ekonomisk är bra. Men att känna sig trygg är också viktigt.

2011-11-19 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback