Mån-,tis-, onsdag

Denna veckan har varit VÄLDIG bra hittills! Är riktigt nöjd!! :)
I måndags var vi på banken nä-r Love var på dagis. Var nöjd med besöket! :) På eftermiddagen åkte vi hem till mina päron och fika och lämna en film som spelades in på min fars 50-års fest! Det var riktigt kul! Tobias hade redigerat så bra! Kul!

Igår eftermiddag kom fam.Björnberg hit och lekte och fika. Lika trevligt som alltid!!

Idag har jag varit på babysim med Moa för första gången. Så mysigt! Hon var jätte duktig! Dock väldigt hungrig så jag fick gå upp före alla andra. Det är enda gången hon gör lite väsen av sig typ, när hon är hungrig. Och då låter hon!!!!! Men efter lite mat var hon glad igen!
Så då klädde vi på oss och åkte på babymassage. Trodde hon skulle sova i bilen på väg dit men icke! Men när jag la henne på mage idag på massagen så höll hon upp huvudet jätte bra! Blev helt frvånad! Hon har inte varit så duktig på det innan!!! Så det var kul! :)
Nu på eftremiddagen har Tobias arbetskamrat varit här med sin syster. En jätte liten söt tjej! Eller hon är 2,5 år men väldigt liten och blyg...Men det var väldigt trevligt! Så vi hoppas vi kan träffa dom snart igen! :)

Nu ska jag nog hoppa i säng. Imorgon ska jag lämna Love på dagis och sedan blir det 3mån kontroll med Moa och spruta på det....USCH!

Kommentarer
Therese, Hampus & Pontus mamma

Sv: Japp, den dök upp här igår morse. Jodå jag har allt en massa mjölk (speciellt nu när Pontus ökat på tillverkningen), men de säger ju det att om bebisen inte ammar var 3:e timme så är "risken" större att kroppen kommer igång tidigare.

Pontus ammar ju ca var 3 timme på dagen och 4-6 timmar på natten, så de är väll de som gjort det. Men hellre sova längre på natten och ha mens än gå upp var 3:e timme och ingen mens. : )



Alltid roligt när barnen utvecklas : )

Vad skoj att hon gillade babysimmet. Hoppas att de går bra med sprutan, Pontus skall få sin 11:e maj.



Kram : )

2010-04-22 @ 11:30:04
URL: http://nuppi.blogg.se/
Therese, Hampus & Pontus mamma

Nu fick du mig allt skrajsen. Så nu har jag googlat och läst en massa. Mjölken kan vara lite mindre de första dagarna under mensen men då skall barnet få amma oftare och hur länge det vill.

Beror på hur starka ägglossningshormoner gentemot mjölkhormonerna man har när mensen kommer igång. Så nu har vi fakta : ) Så nu blir de extra viktigt med skydd ; P

2010-04-22 @ 17:39:14
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback