Arg!! *Grrrrr*

Jaa...det där med att äta är ingen för Love tydigen. Han har tappat matlusten! Men vatten vill han ha, mycket! Så igår börja det igen med MAAAAAAAAAASSOR av gaser! Vi ä ju vana med att Love har ovanligt mycket gaser! Men nu var det riktigt riktigt illa! Jag massera magen på honom och efter en stund kommer det en rap. Så känns det bra i magen i typ 2-5min. Sedan skriker han igen och då är det massor av gaser i magen och jag maserar och han rapar. Så höll vi på i 1,5 timma igår för att få honom att somna. Men det gick inte, så vi ringde sjukvårsupplysningen när klockan var runt 22.30, jag fick prata med en mycket trevlig kvinna som tyckte att vi kanske skulle ta och åka in till näl ändå för att kolla så det inte var något allvarligt. Jag tyckte väl att det kunde vänta tills idag och hon sa att det var ok om han inte fick feber eller om det blev värre. Sedan ringde hon upp igen och tyckte nog ändå att vi borde åka in för att magsmärtor och så små barn är inget bra! Så vi klädde på Love och for iväg. När vi kom fram i receptionen så hade Love naturligtvis somnat. Vi kom in på ett rum och Love sov. Då fick vi väcka honom och ta av honom för vägning och temp. Tänkt då ett barn som ligger och sover. Vi väcker honom, tar av honom kläderna och en sköterska stoppar en termometer i rumpan på honom. Då skulle väl vilket barn som helst klaga?? SKöterskan tyckte tydligen att detta var väldigt konstigt och sa flera gånger. Meeeen va arg du är!! Då blev jag väldigt irriterad! Sedan kommer det in en nongalant läkare och i princip skrattar åt oss och tycker att - Tror du inte det är ett virus han fått? Hallå!!! Jag är väl ingen läkare!? Jag har inte åkt hit för att jag inte har något annat att göra en lördags natt klockan 00.30. Men till slut så kom han iaf fram till att det nog ändå var förstoppning. hmm...jag var så arg på honom i slutet att jag inte hörde vad han sa.Han avbröt mig hela tiden när jag försökte prata så han kan ju inte varit specielt intresserad av att få någon fakta. Men men....imorgon ringer jag barnmottagningen på näl!!

Kommentarer
Anonym

usch, vilken elak läkare. Precis, hur många tycker att det är underbart att sitta där och vänta i flera timmar istället för att sova. Vi hade jättetrevligt hos er igår. Kram

2009-01-18 @ 18:46:14
Emma

Ja herregud, det förstår jag att Love klaga,, hade blivit förbannad om man blivit väckt å fått en termometer i röven,, usch usch.,. stackarn

2009-01-19 @ 18:57:46
URL: http://puppan91.blogg.se/
jessica

äter han tillägg? vet ej hur gammal han är..men han kanske behöver byta tillägg isf..

2009-01-26 @ 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback