Käka sand och Bada

Vi träffade Marika förut. Så gick vi till lekparken och gunga. Love tyckte det var jätte kul! Men till slut tröttna han på att sitta där och då skulle han ner och gå i sanden. Det var lättare sagt än gjort...hehe.. Love stod på näsan och fick sand i hela munnen. Men man som han är var det bara att spotta lite och promenera vidare...Det var bara hans mamma som tyckte att all sand skulle bort innan han fick fortsätta leka..hehe...

När vi kom hem kom moster Jenni hit och fika lite med oss. Sedan var det badtime för Love. Han har ju varit så rädd för att bada inne, i badrummet, så jag fick ett tips av en kompis, att sätta badbaljan i köket. Så det testa vi. Till en början var det fortfarande lika läskigt, men till slut satt han där och plaska. När jag tyckte det var för blött ville jag att det skulle vara färdig badat...men det tyckte inte Love!! Han skrek lika mycket som han brukade göra när jag skulle stoppa ner honom i baljan...så då ställde jag baljan i badrummet och testa om han ville bada vidare där. Och visst! Han satte sig där och fortsatte plaska! Sedan fick han tag på duschslangen. Jag satte på den så han skulle vänja sig med den också...lättare om han vågar duscha!! Så han satt och lekte med vattnet och efter ca 50 min var det färdigbadat....bestämmde jag. Hade han fått bestämma hade han suttit där än tror jag!!! hehe  Det vard en historien det...

Nu ska jag kolla vidare på talang och i pausen ska jag diska...


Kommentarer
Marika

ja han såg för go ut när han stod på näsan hihi

2009-04-18 @ 00:04:36
URL: http://marikablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback