Tolk när man blir sjuk?

Usch vilket krångel det ska va!
10:e December sjukskrev jag mig efter över en månads pina av mina smärtor i ryggen! Gick till min vårdcentral och fick komma till en läkare som tyvärr inte kunde så mycket svenska. Men efter många om och män, och förklaringar på dom enklaste sätten, så sjukskrev han mig. Han hade inte riktigt förstått varför jag inte kunde jobba men jag fick iaf ett sjukintyg. Meeeen....det va ju det dummaste jag kunde göra. Att bara ta emot det och skicka in... För nu har ju inte försäkringskassan godkänt den sjukskrivningen och jag har idag fladdrat runt hit och dit för att försöka lösa upp detta.. Blivit flera hundra fattigare...pengar som jag inte har eftersom jag inte får några pengar nu när jag varit sjukskriven... *pust och stön*
På försäkringskassan säger dom att 90% av alla gravida får ont i ryggen. Men vad jag har förstått så beror mitt ryggont på att jag har väldigt stor svank och att mitt becken inte är stabilt. Så jag klarar inte av att stå eller gå mer än max 5 min..sen måste jag pina mig om jag ska gå längre utan att sätta mig ner. Men jag ska tydligen klara av att jobba som persolig assistent ändå...jodå... *grr*

Hmm...mina pengar kommer alltså att precis räcka till mina räkningar. Sen har jag inget att leva på.. det känns ju bra nu när det är 2 månader kvar tills jag ska föda. För då kommer jag ju inte få ett öre i slutet av februari heller då...får väl sitta hemma och glo resten av tiden nu då... =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback